Program for december 2020

"Liv i sproget"

Tirsdag den 1. december 2020 kl.14:30 - 16:30

" Liv i sproget"

Aflyst! på grund af sygdom

Med Professor Johs.Nørregaard Frandsen

Uddannet: cand phil i nordisk sprog og litteratur (Odense Uni. 1980)

" Ræven bag øret, de hellige køer, høstblomsterne og skrædderen i helvede". " Kovendinger ": Er det mon noget at gøre med at vende en ko?.

Johs. Nørregaard Frandsen tager, på underholdende vis, fat i både kendte og lidt mindre kendte udtryk og forklarer deres vej ind i sproget.

Onsdag den 2. december 2020 kl. 14:00

"Wild Rose"

Kaffe og kage fra kl.13:30

Filmen " Wild Rose" handler om en musiker fra Glasgow, som drømmer om at blive en Nashville-stjerne. Rose-Lynn har en blakket fortid og en fabelagtig stemme. Hun er født og opvokset i Glasgow, men har altid identificeret sig med countrystjernerne fra USA. Hendes store drøm er at flytte til Nashville og slå igennem som sanger. Den drøm syntes dog meget langt væk, når man bor i skotland, er alenemor til to og arbejder som rengøringskone. Med hjælp fra sin chef, som skaffer Rose et møde-

Juletur til Birkegårdens Haver

Aflyst! på grund af Covid-19

Tirsdag den 8. december

Afgang fra Taastrup Stations Center kl. 13:30.

Ankomst til Birkegårdens Haver kl. 15:00 hvor der drikkes gløgg og spises æbleskiver, derefter er der "fri leg" i den smukke julepyntet have.

Vi kører igen ca. 17:30 videre til Bodils Landkøkken i Viby hvor aftensmaden venter.

Menuen: består af Kalvesteg stegt som vildt, brune og hvide kartofler og hertil vildtsauce og Waldorf-salat

dertil serveres 1 glas vin, øl eller vand.

Dessert: vi slutter af med Ris á la mande og en kop kaffe.

Prisen for hele dagen er kr. 10,- idet OK-klubben har søgt og fået bevilget midler fra "Sommerpakken", men bruger lidt mere. Max 100 personer efter først til mølle-princippet.

Vi forventer at være hjemme igen kl. ca.21:00

Vi spiser sammen

Lørdag den 12. december 2020 kl. 12:00 - 16:30

Er ikke aflyst.

Her spiser vi menuen, hvortil der serveres 1 glas vin. Dagen sluttes af med kaffe, småkager og hyggeligt samvær. Alt for kr.60,-

Dagens menu er en overraskelse

Husk tilmelding til Bente senest onsdagen før. ( Max. deltagerantal er 25 personer)

Julefrokost

Tirsdag den 15. december 2020 kl.?

Er aflyst på grund af covid-19

Julefrokost fyldt med Jule-hemmeligheder.

Grundet forårets nedlukning af Danmark har det i skrivende stund ikke været muligt at forhandle priser eller menu, men der vil komme et særskilt opslag senere.

Reserver dagen og glæd dig til at høre nærmere.

Rigtig glædelig jul

og godt Nytår