Program for oktober 2022

Du kan til venstre herfor klikke dig frem til OK-klubbens programmer i de respektive måneder.

Naverhulen i Helsingør

Tirsdag den 4. oktober 2022.

Endnu engang planlægger vi udflugt til Naverhulen i Helsingør.

Klubben er stiftet i 1919. Første verdenskrig var færdig, og mange håndværkere vendte hjem efter at have arbejdet i fremmede lande mest sydpå. 16 af dem samledes på "Hotel Du Nord" i Helsingør. De blev enige om, at der skulle være et mødested for berejste håndværkere og stiftede klubben.

Medlemmerne af Naverklubben i Helsingør er meget stolte af deres gamle restaurerede håndværkergård fra 1647.

En repræsentant for Naverhulen vil fortælle om Naverbevægelsens start i den tidlige middelalder og frem til i dag, samt med lune og humor fortælle små anekdoter om klubbens historie, ligesom en del af Naverhulens rariteter vil blive præsenteret.

Efterfølgende vil der blive serveret 3 håndmaddder, drikkevarer er for egen regning. (OBS! Der modtages kun kontanter)

Afgang:                Fra Høje Taastrup station kl. 9:04 ( Regionaltog )

Pris:                      100.- kr

Tilmelding:          Ved tirsdagsmøderne

Betaling:               Senest 14 dage før afgang

Max deltagere:     50 personer

Turleder:              Maj-Britt Andersen

Senior bio - Film for de unge over 65 i Taastrup

Onsdag den 5. oktober 2022. kl.14:00

I Nordisk Film Biografer i Høje Taastrup.

"Hvor flodkrebsene synger"

Kaffe og kage fra kl. 13:30 i Biografsalen

Filmen" Hvor flodkrebsene synger" handler om den forladte pige Kya, der voksede op for sig selv i marsken i det dybe syd-USA.

I årenes løb spredes rygterne om "Marskpigen", og den skarpsindige og viljestærke Kya isoleres fra samfundet. Hun drages af to unge mænd fra byen, men da en af mændene bliver fundet død, bliver Kya straks anklaget for mord.

Billetprisen er steget til 105,- kroner

Altid med højt humør

OBS!-OBS! Tirsdag den 11. oktober 2022 kl. 14:00 -16:30

Kl.14:00 starter vi med uddeling af Omsorgsprisen. Omsorgsprisen bliver igen i år uddelt i OK-regi. Prisen er oprettet for at hædre det frivillige arbejde der udføres for vores ældre medborgere. Så kender du/i nogen der opfylder ovennævnte betingelser som modtager af omsorgsprisen, så send en velbegrundet indstilling til Danske Bank, mail: c.harrild@danskebank.dk, eller aflever en kuvert i Banken på Taastrup Hovedgade 54 senest den 25. sep.   Alle er hjertelig velkommen, pris pr. person kr. 35.-

Derefter går vi over i OK-Klubbens regi hvor vi skal underholdes af

HEINE MINDSTRUP

som altid med højt humør og lægger ikke skjul på at give den fuld gas.

Fede Backing-tracks med trommer, bas, klaver og stygere, som giver oplevelsen af et helt orkester, hvortil Heine synger og spiller guitar, samtidig falder der tit en sjov bemærkning imellem numrene.

"Kort og godt" der er musik for alle aldre og hits alle kender.

" Vi spiser sammen"

Lørdag den 22. oktober 2022.  kl. 12:00 - 14:30

" Vi spiser sammen"

I pensionisternes Hus, Bygade 21, Høje Taastrup.

Her spiser vi menuen, hvortil der ser serveres 1 glas vin. Dagen sluttes af med kaffe, småkager og hyggeligt samvær. Alt for kr. 60,-

Dagens menu: Skipperlabskovs

Dessert: Æblekage

Velbekomme!

Husk tilmelding til Bente senest onsdagen før. ( Max deltagerantal er 32 personer)

Telefontid kun på hverdage mellem 10-12  Tlf. 29 92 39 98

Tirsdag den 25. oktober 2022.  kl. 14:30 - 16:30

Naturfotograf Henrik Egede-Lassen.

Henrik Egede-Lassen er naturfotograf, forfatter, dykker, filmproducent og medlem af Eventyrernes Klub. Allerede som barn drømte Henrik om at komme ud i verden, dykke med hajer og møde fjerne folkeslag.

Arktis under forandring

Arktis er det sted på kloden, der oplever de allerstørste temperaturstigninger. For nogle dyrearter er det en katastrofe, men for andre åbner sig helt nye muligheder. Det gælder også for lokalbefolkningen i Arktis, som i det ene område pludselig kan høste nye afgrøder såsom kartofler, mens andre samfund bliver permanent oversvømmet.