Program for Marts 2022

Du kan til venstre herfor klikke dig frem til OK-klubbens programmer i de respektive måneder.

"Sommersang og Musik i haven"

Tirsdag den 1. marts 2022 kl. 14:30 - 16:30

" Sommersang og Musik i haven"

ved Duoen Søren og Torben

Søren og Torben har spillet sammen de sidste 18 år, og de sidste 5 år som duo, hvor Søren synger og Torben spiller guitar.

Hvad enten vi hører de "rigtige" gamle Dansktoppere (f.eks. "Aldrig mer´ må jeg se dig",  "Den allersidste dans",  " Det var en lørdag aften",  "Karl Herman og jeg", og "Himmelhunden")  eller de lidt mere poppede melodier ( f.eks. " Avennuen",  " Kald det kærlighed",  " Kvinden min",  "Midt om natten", " Når lyset bryder frem" og " Smuk som et stjerneskud") så har de repertoiret til vores arrangement. Så vi glæder os til en dejlig eftermiddag.

De har samlet en masse af de dejlige melodier, som de sidste par år er blevet sendt på DK 4 og TV-Charlie, F.eks. " Sangen til livet", "De smukke pi´r og drenge", " Den gyldne nøgle", " Stjernelys", " Solens sang", og "Sommersang i Mariehaven".

I Biografen

Onsdag den 2. marts 2022 kl. 14:00

"Rose"

Kaffe og kage fra kl.13:30

Den danske film " Rose" foregår i 1997, hvor Inger, søsteren Ellen og svogeren Vagn skal med bus til Paris. Ingen omborg ved dog, at Inger er Skizofren, og det kommer som lidt af et chok, da hun annoncerer det. Især den forstokkede viceskoleinspektør Skelbæk bliver forarget. Det bliver en underholdende busrejse og tur i Paris, hvor Inger viser sig at have en skjult agenda. Undervejs beviser den sindslidende kvinde også, at man ikke skal dømme hende på forhånd.

I hovedrollen ses Sofie Gråbøl i den imponerende præstation som den skizofrene Inger, der ikke lige er sådan at bide skeer med. På rollelisten er også Lene Maria Christensen, Anders W. Berthelsen og Søren Malling.

Fire fortællinger af Selma Lagerløf

Tirsdag den 15. marts 2022 kl. 14:30 - 16:30

Et bryllup, en fødsel en begravelse og en solformørkelse

Fire fortællinger af Selma Lagerløf

Ved Lena Bjørn

Den mundtlige fortælling kan noget helt særligt. Den giver på samme tid en oplevelse af fællesskab og af personlig fordybelse. Den lytter, væver sit eget liv - sine tanker og følelser - ind i fortællingen.

Historier gør os klogere på livet, nogle gange på en lavmælt og nænsom måde, andre gange højtråbende og insisterende.

At fortælle og lytte til hinanden skaber og styrker relationer mellem mennesker, og en historie på rette tid og sted, kan skabe en særlig atmosfære og kan skabe "omslag i vejret" - i den stemning der er blandt tilhørerne. Jeg har prøvet det - nogen gange er det nærmest magisk.

"Vi spiser sammen"

Lørdag den 19. marts 2022 kl. 12:00 - 14:30

" Vi spiser sammen"

I Pensionisternes Hus, Bygaden 21, Høje-Taastrup

Her spiser vi menuen, hvortil der serveres 1 glas vin. Dagen sluttes af med Kaffe, småkager og hyggeligt samvær. Alt for kr. 60,-

Dagens menu: Forloren hare

Dessert: Rødgrød med fløde

Velbekomme!

Husk tilmelding til Bente senest onsdagen før. ( Max. deltagerantal er 32 personer).

Telefontid:  kun på hverdage i mellem 10:00 til 12:00  Tlf. 29 92 39 98

Tirsdag den 22. marts 2022 kl 11:00

På tur til Købenshavns museum

Københavns Museum ( tidligere Københavns Bymuseum) er et bymuseum, der ejes af Københavns Kommune. Indtil 2015 lå det ved Vesterbrogade på Vesterbro, hvor det lukkede for flytning. 7. februar 2020 genåbnede det på hjørnet af Stormgade og Vester Voldgade i indre By.

Københavns Museum fortæller historien om Danmarks Hovedstad i medrivende udstillinger. Og intet bymuseum uden en bymodel.  Et absolut highligt er den nye store, interaktive model af byen med panorama. Et besøg på Københavns Museum er som en vandring gennem byen og historien fra de første spor af mennesker frem til i dag.

Afgang med tog:           Fra Taastrup Station kl. 10:00

Pris:                               135,00 kr.

Tilmelding:                    Ved tirsdagsmøderne

Betaling:                        Senest 14 dage før afgang

Max deltagere:              25

Turleder:                        Johnnie Nielsen

Årsmøde- og tirsdagsmøde

Tirsdag den 29. marts 2022 kl. 13:00 - 16:30

Årsmøde og tirsdagsmøde

Bestyrelsen i OK-klubben Høje-Taastrup indkalder herved i henhold til vedtægternes § 6 til ordinært årsmøde med følgende dagsorden:

1.  Valg af dirigent
  2.  Formandens beretning
  3.  Forelæggelse af det reviderede regnskab
  4.  Behandling af indkomne forslag
  5.  Godkendelse af budget og kontingent for næste år
  6.  Valg af bestyrelsesmedlemmer
  7.  Valg af en 1. og en 2. bestyrelsessuppleant
  8.  Valg af 2. revisorer og 1. revisorsuppleant
  9.  Eventuelt

Forslag, der ønskes bragt til afstemning under punkt 4 - indkomne forslag - skal være formanden i hænde senest 14 dage før årsmødes afholdelse.

**********Herefter**********

Musikalsk blæksprutte

Ved Nils Adrian

Det begynder med en guitar og ender med et helt orkester! Alt sammen 100% live. En artistisk koncert, hvor stadig flere instrumenter kommer i spil.

Nils Adrian turnerer i hele landet med sit show " En musikalsk blæksprutte". I løbet af typisk 45 min, bygger  han sit orkester op.

Med glimt i øjet fortæller han om sine instrumenter, og får publikum aktiveret undervejs.