Program for Februar 2022

Bamseshow

Tirsdag den 1. februar 2022 kl. 14:30 - 16:30

Bamse show med René Jacobsen

Den professionelle sanger og musiker René Jacobsen har sammensat et vaskeægte Bamse Show med alle de kendte hits fra Bamses Venner - og ja, han ligner og lyder som Flemming " Bamse" Jørgensen

Her er kendte hits som "Vimmersvej"  "En lille båd der gynger" "Tænker altid på dig"  " Venner kom og se"  " Jeg har kun 3 tænder"  "Hvorfor går Louise til bal" og mange flere kendte og mindre kendte sange fra Bamses store repertoire.

René Jacobsen har i en lang årrække begejstret med sang, musik og underholdning til arrangementer over hele landet, og er bl.a. en populær entertainer i Ølgod på Bakken en stor del af sommerperioden. Gang på gang er Renés stemme blevet sammenlignet med Flemming " Bamse " Jørgensen, og mange opfordringer går på de kendte Bamse-sange, når René er på scenen. Deraf kom idéen til at lave et Bamse Show, hvor René Jacobsen hylder Flemming "Bamse" Jøgensen.

Onsdag den 2. februar 2022 kl. 14:00

"Tag min hånd"

Kaffe og Kage fra kl. 13:30

Den danske komedie-drama"Tag min hånd" handler om Maja, der nyder sin tilværelse. Hun bliver snart forfremmet til overlæge, og bor sammen med sin mand, Claes, og deres teenagesøn i et skønt hus, der snart får en flot og dyr tilbygning. Så alt kører på skinner.

Derfor kommer det som et chok, da Glaes efter en "tænkepause" i Dubai fortæller, at han vil skilles med øjeblikkelig virkning. Tryghedsmennesket prøver nu desperat at få styr på sit skantende liv. Der hjælper det ikke, at hun forelsker sig hovedkulds i den 20 år yngre studerende, Andreas, og at hendes teenagesøn lige kommer ud i problemer. Måske er tiden inde til at slippe kontrollen og finde ud af, hvem Maja egentlig ønsker at være.......

OK-Klubben Høje-Taastrups første program 1972.

OK-Klubben Høje-Taastrup 10 års Fødselsdag 1982.

OK-Klubbens Høje-Taastrups Program forside for første halvår 1990.

OK-Klubben  Høje-Taastrup 25 Års Jubilæum 1997.

Tirsdag den 15. februar 2022 kl. 14:30 - 16:30

" Pigen i trøjen"

Ved Karina Jensen

Karina kommer med sine historier ind på følelserne omkring det at være væk hjemmefra, at se sine soldaterkammerater få PTSD og om at leve et helt andet liv end sin omgangskreds.

Og overvejelser omkring det, eventuelt at skulle overgå til "den civile" verden efter et langt soldaterliv.

Foredraget "Pigen i Trøjen" er modstykket til eksempelvis Armadillo filmen. Her er der i stedet fokus på de mange nuancer og facetter der er, når unge mennesker vælger at blive soldater og drager i krig, fordi de brænder for opgaven.

Lørdag den 26. februar 2022 kl.12:00 - 14:30

" Vi spiser sammen "

Her spiser vi menuen, hvortil der serveres 1 glas vin. Dagen sluttes af med Kaffe, kage og hyggeligt samvær. alt for kr. 60,

Dagens menu:   Oksekødssuppe