Program for Februar 2019

Onsdag den 6. februar 2019 kl.14:00

" Unge Astrid "

Kaffe og kage fra kl.13:30

Da Astrid Lindgren var meget ung, skete der noget, der ramte hende fundamentalt. En kombination af held og uheld, der kom til at forme hele hendes liv Det var en begivenhed, der gjorde hende til en af de mest innovative kvinder i vor tid og til fortælleren, en hel verden kom til at elske.

​Dette er historien om en ung Astrid, der trods tidens forventninger og religiøse påbud, besluttede sig for at bryde samfundets sociale normer og følge sit hjerte.

​Den svenske " Unge Astrid er instrueret af Pernille Fischer Christensen med bl.a. Trine Dyrholm på rollelisten om forfatteren Astrid Lindgren og hennes barndom.

-ooo-

" OK-Klubbens 47 års Fødselsdag "

Tirsdag den 12. februar 2019 kl 13:00-16:30

" 47 års Fødselsdag "

​Middagen som er en overraskelse består af Forret og Efterret

Et glas vin, øl eller vand. Kaffe og lagkage. Der er mulighed for tilkøb af vin øl/vand.

" Vise-inspektørerne "

" Vise-inspektørerne " kommer og optræder med glade, humoristiske, underholdende, varme og underfundige viser og sange fra den danske sangskat.

​Et show med Vise-inspektørerne byder på en fornøjelig musikalsk rejse gennem årtiers revylandskaber, så der er garanti for dejlige, genkendelige og "syng-med venlige sange "

​Vise-inspektørerne er en duo bestående af Lasse Droob (sang/guitar/ukulele)

​og Lars Christian Kortholm (Klaver/sang/ukulele)

Pris kr. 180,- pr. person

Betaling og tilmelding ved tirsdags møderne fra den 15.- 29. januar 2019

Bemærk tidspunktet er kl. 13:00

Besøg på " Arbejdermuseet "

Tirsdag den 19. februar 2019

​Arbejdermuseet med spisning i Cafe & Øl-Halle "1892 "

​Arbejdermuseet er et kulturhistorisk museum i København. Museet formidler udviklingen i arbejdernes hverdagsliv og arbejdsvilkår og arbejderbevægelsens historie fra 1870 og frem til i dag i Europa.

​Turen omfatter en rundvisning i 1950´erne årtiet, hvor Danmark sagde farvel til krig og nød, og også arbejderne blev forbrugere. Derefter skal vi i museets kælder spise " dagens husmandskost " i Øl-Halle, som er Københavns eneste fredede kælderbeværtning.

Mødested:          Taastrup Station

​Tidspunkt:          Afgang  med S-tog kl. 11:02

Pris:                    Kr. 240,-

Betaling:            Ved tilmelding

Tilmelding:        Ved tirsdagsmøderne senest den 12. februar

Max deltagere:   24 personer

Turleder:             Ove Drygaard

" Vi spiser sammen "

Lørdag den 23. februar 2019 kl. 11:45-14:30

​Her spiser vi menuen, hvortil der serveres 1 glas vin. Dagen sluttes af med kaffe, småkager og hyggeligt samvær. Alt for kr. 60,-

​Dagens menu: Flæskesteg og Citronfromage

Husk tilmelding til Bente senest onsdagen før.

​(Max. deltagerantal er 32 personer)                                                                                                               Foto: OK-Klubben

" Fra gadebetjent til et liv i PET ".

Tirsdag den 26. februar kl. 14:30 - 16:30

Fra gadebetjent til et liv i PET.

​Christian Medom er pensioneret kriminalassistent, og har forrettet 40 års tjeneste i Dansk Politi.

Foredraget indeholder blandt andet fortællinger om livet i en efterretningstjeneste, der var præget af den kolde krig indtil den internationale terrorisme med den konstante trussel blev en del af hverdagen.

Om den menige ansatte, der blev central efterforsker i Blekingegadesagen, fortæller om den århusianske vinkel i sagen, samt omstændigheder, der medførte et besøg i det Hvide Hus i Wasington.

Tilhørerne bliver for en stund inviteret ind i den hemmelige verden med spændende oplevelser, livets forunderlige forhold, fortalt med lune og et glimt i øjet.

-ooo-

Et meget interresant foredrag, fortalt med meget lune og og et glimt i øjet.

Et meget interresant foredrag om livet i en efterretningstjeneste, der var præget af den kolde krig, fortalt med lune og et glimt i øjet.