Program for oktober 2020

Du kan til venstre herfor klikke dig frem til OK-klubbens programmer i de respektive måneder.

OBS! OBS! OBS! På grund af Covid-19 er der kun begrænset adgang til vores arrangementer i kulturcenteret. Derfor skal det meddeles enten fra gang til gang eller ringes på!

Tlf. 29 92 39 98 for tilmelding foreløbigt til 31. oktober.

Kære Medlemmer.

Vi vil fremover forsøge at manøvrerer os igennem perioden med Corona men hele tiden efterleve de krav der bliver stillet af myndighederne.

Det kan derfor godt være at man i en periode ikke kan komme til at sidde ved et bord som i plejer, men i stedet for i teateropstilling.

Men forhåbentlig og ved fælles hjælp, regner vi med det nok skal gå.

Med vænlig hilsen Bente

Livsglæde

Tirsdag den 6. oktober 2020 kl. 14:30 - 16:30

Livsglæde ved Bedemand Nils-Peter Holm

I 21 år har jeg arbejdet som bedemand, og mødt utallige skæbner på min vej. Ved siden af at skulle håndterer de efterladtes sorg og tab, har jeg sideløbende altid været ude at fortælle og underholde med foredraget: " Jeg elsker den brogede verden" om mit spændende og efter min mening indholdsrige liv krydret med mange morsomheder fra mit liv især i Kerteminde.

I Biografen

Onsdag den 7. oktober kl.14:00

I Nordisk Film Biografer i Høje-Taaastrup.

" Madklubben"

Kaffe og kage fra kl.13:30

I den Danske komedie "Madklubben" spiller Kirsten Olesen, Kirsten Lehfeldt og Stine Ekblad de tre veninder Marie,Vanja og Berling, der har kendt hinanden lige siden skoletiden. De tre kvinder er i deres livs efterår og slås med hver deres. Marie bliver forladt af sin mand juleaften. Berling er den evige single, som fornægter alder og lever det søde liv, mens Vanja lever i minderne om sin afdøde mand. Efter en turbulent tid hjemme i Danmark beslutter de at tage på madkursus til Syditalien.

"Røverhistorier"

Tirsdag den 20. oktober 2020 kl. 14:30 - 16:30

" Røverhistorier fra alverdens støvede landeveje"

Skal man være røver for at fortælle røverhistorier?. Næh, men det hjælper, hvis man har rejst rundt i verden og set, oplevet og mødt lidt af hvert. Det har Jan Tvernø - eventyrer og iværksætter, og nu fortæller han om sine mange rejser og de mennesker, han har mødt på alverdens landeveje og midt ude i ingenting.

Hør om hvordan man takler to sikkerhedslandinger på Papua Ny-Guinea og om mødet med bjerggorillaer i Uganda. Du får også gode råd til hvad man tager med som værtindegave, når man er på besøg hos nomader i Mongoliet, og du får indsigt i hvilke tanker man gør sig, når man står på toppen af Perus højeste bjerg og ved, at man stadig mangler den farligste del af turen - at komme sikkert ned igen.

Foredraget giver dig kort sagt en oplevelse ud over det sædvanlige, der bakkes op af Jans egne fantastiske fotos.

Udflugt til Gershøj Kro

Onsdag den 28. oktober 2020

Vi kører ud i det smukke efterårslandskab og ender på Gershøj Kro hvor maden venter. I dag skal vi have en frokosttallerken med 5 små retter hvor der blandt andet er sild, en lun ting og ost.

Efter en gåtur i omgivelserne er der kaffe.

Turen er aflyst

Fælles transport til mødested:      Taastrup Station Centersiden

Tidspunkt:                                     Klar til afgang kl. 10:00

Pris:                                               kr.350,- Drikkevarer for egen regning.

Betaling:                                       Kun  Tilmelding/Betaling på Tirsdagsmøderne

Tilmelding:                                   Ved tirsdagsmøderne ?.

Turleder:                                       Bente Steffensen  tlf. 29 92 39 98

Vi spiser sammen

Lørdag den 31. oktober 2020 kl. 12:00 - 14:30

Aflyst på grund af forsamlingstallet.

" Vi spiser sammen"

I Pensionisternes Hus, Bygaden 21, Høje- Taastrup

Her spiser vi menuen, hvortil der serveres 1 glas vin. Dagen sluttes af med kaffe, småkager og hyggeligt samvær. Alt for kr. 60,-

Dagens menu er Flæskesteg og Desserten er Æblekage