Program for august 2021

Du kan til venstre herfor klikke dig frem til OK-klubbens programmer i de respektive måneder.

I Biografen

Onsdag den 4. august 2021

" Hvor kragerne vender "

Kaffe og kage fra kl.13:30

Det humoristiske danske drama "hvor kragerne vender" handler om den unge forfatter Laura, der har lagt afstand til sin familie på landet og er flyttet til København for at leve det kunstneriske bohemeliv, hun altid har drømt om.

Snart tvinges Laura dog tilbage til sin hjemby, da hun skal deltage i sin brors bryllup. Til hendes overraskelse finder hun ud af, at han skal giftes med hendes barndomsfjende Cathrine. Laura indser, at Catrine har overtaget hendes plads i familien og mærker nu et stærkt ønske om at få den tilbage.

I hovedrollen findes Rosalinde Mynster, som vi blandt andet kender fra i Krig & kærlighed og To verdener. Dramaet er instruktør Lisa Jespersens spillefilmsdebut. Jespersen fik stor ros for sin afgangsfilm " September" da hun blev færdiguddannet fra den Danske Filmskole i 2017.

Operetter og Musicals

Tirsdag den 17. august 2021 kl. 14:30 - 16:30

(udsat fra forår 2020 og 2021 )

Operetter og Musicals med Lise Nees

Sangerinde Lise Nees vil underholde med nogle af alle de gode gamle operetter og musicals.

Der er både de store flotte sange, de små inderlige, dem med glimt i øjet og dem, der kan synges med på

Roskilde fjord rundt.

Fredag den 27. august 2021

Afgang fra Taastrup Station kl.10:00

Turen går Roskilde fjord rundt, med spisning på Gerlev Kro, Denne tur er beregnet for alle i kørestol med hjælpere samt for personer med rollator og for andre dårligt gående.

Et liv med Kina

Tirsdag den 31. august 2021 kl. 14:30 - 16:30

Et liv med Kina  ( udsat fra forår 2021 )

Henrik Bjørn

Antropolog, kender af Kina samt Øst- og Sydøstasien, eventyrer, konsulent. rejseleder og foredragsholder.

Henrik har over fire årtier og efter sammenlagt 140 rejser ind i landet besøgt hovedparten af de kinesiske provinser.

Han taler kinesisk og er kinesisk gift. Henrik er medlem af eventyrernes klub.

Jeg har siden 1982 opholdt mig 22 år i Asien, heraf 14 år i Kina.

Jeg har læst kinesisk i Shanghai og har med tilknytning til Guangxi Academy of Social Sciences udført langvarigt etnografisk feltarbejde blandt det kinesiske Dong mindretal i den sydvestkinesiske Guangxi provins.

Senest (2016-2018) har jeg været General Manager for et 800 sengs dansk-inspireret plejehjem i Shanghai, som er drevet af Danske Diakonhjem.